Jak si stěžovat
Pravidla pro podávání stížností
- Stížnost může podat dítě, zákonný zástupce a jím pověřená osoba, pracovník zařízení nebo další osoby (pracovníci jiných organizací a institucí, příbuzní dítěte, cizí lidé, pedagogové, lékaři aj.).
- Stížnost se může podat ústně, písemně, elektronicky, telefonicky.
- Stížnost se může předat kterémukoli pracovníkovi zařízení nebo vložit do Schránky podnětů a stížností v přízemí budovy, u dveří do kanceláře. Schránku podnětů a stížností vybírá sociální pracovnice 1x týdně.
- Stížnost lze podat osobně, v zastoupení nebo anonymně.
- Všechny stížnosti jsou pečlivě prošetřeny a zaevidovány do Knihy stížností, kterou má ve správě pověřená sociální pracovnice.
- Oprávněnými osobami, které stížnosti v zařízení vyřizují, jsou sociální pracovníci a ředitelka zařízení.
- Stížnost je vyřízena do 30 kalendářních dnů, ze závažných důvodů (např. nemoc pracovníka) do 60 kalendářních dnů. V případě postoupení stížnosti předsedovi FOD může být lhůta pro vyřízení stížnosti prodloužena až na 60 kalendářních dnů, přičemž do 30 kalendářních dnů je stěžovatel obeznámen se započetím řešení stížnosti.
- Do Knihy stížností se zapisuje datum podání, kdo ji podal, jak ji podal, čeho se to týkalo, kdy to bylo vyřízeno, kým to bylo vyřízeno, výsledek vyřízení.
- Stížnost řeší vždy osoba pracovně nadřízená osobě, proti které je stížnost směřována.
Kontaktní adresy pro stížnosti:
Ředitelka zařízení ZDVOP Klokánek Pardubice (příp. její zástupkyně)
Bc. Kateřina Vamberská, Nerudova 880, 530 02 Pardubice, tel.: 724 567 098, katerina.vamberska@fod.cz
Předsedkyně FOD (příp. její zástupkyně):
Hanka Kupková, Na Poříčí 6, 110 00 Praha 1, tel: 724/667 766, hanka.kupkova@fod.cz
Orgán vydávající pověření SPOD, orgán registrující zařízení SPO
Krajský úřad Pardubice, oddělení sociálně-právní ochrany dětí, Komenského náměstí 125, 530 02 Pardubice, tel.: 466 026 157